Kennissessie Employer Branding
voor technische bedrijven
Zonder mensen geen organisatie. Haperende techniek zorgt voor frustratie. Verstoorde processen remmen realisatie.
Hoe aantrekkelijk is jouw bedrijf voor nieuwe en bestaande medewerkers? Dat is simpelweg waar het bij employer branding om draait.
Employer branding is een verzamelnaam voor alles wat een organisatie in het werk stelt om zichtbaar en verbonden te zijn met en voor bestaande en toekomstige medewerkers.
En helemaal in de huidige arbeidsmarkt. Het tekort (juist ook in de technische sector) is duidelijk zichtbaar. Meer dan ooit is er behoefte aan instroom van nieuwe medewerkers en tegelijk het binnenhouden van bestaande medewerkers.
Maar hoe ben je een magneet op die arbeidsmarkt? En hoe zorg je voor een structurele (lees = lange termijn) oplossing?
Een positief werkgeversimago is essentieel in de stijd om talent. Ben je onderscheidend van de concurrentie? Dan heb je een grotere kans om medewerkers aan te trekken én te behouden.
Tijd voor een kennissessie over employer branding. Speciaal voor technische bedrijven.
“Employer branding lijkt een trendy container begrip maar dat is niet. Door de samenwerking met Arno heb ik ervaren dat als je consistent en consequent jouw boodschap vertelt met een juiste frequentie voor jouw doelgroep, dat je dan zeker resultaat gaat boeken. Ik merk het aan hoe goed als mijn netwerk op de hoogte blijkt te zijn van wat wij doen. “Ja, ik volg je wel hoor op …. “ is wat ik regelmatig hoor. Digitaal top-of-mind blijven is een vak apart. Arno draagt hier op een hele prettige manier aan bij.”
Eigenaar Impazz Maintain
Vertrouw op je eigen creativiteit en begin met vertellen. Maak je doelgroep enthousiast om voor het bedrijf te komen werken. Trek je doelgroep aan door ze blijvend je verhaal te vertellen.
Betrek je huidige medewerkers in dat verhaal. Want employer branding gaat niet alleen over het aantrekken van nieuwe medewerkers.
Het gaat ook over de connectie met je huidige medewerkers, het gaat over leiderschap, het gaat over authenticiteit, betrokkenheid en zoveel dingen meer.
Neem employer branding serieus. Wil je een aantrekkelijk werkgever zijn en blijven? Laat het een vast onderdeel zijn van je strategie. En nog belangrijker: laat je medewerkers onderdeel zijn van die strategie.
Employer branding is veel en veel meer dan alleen maar een marketingcampagne draaien of een recruitmentproces inrichten. Het raakt je hele organisatie.
In een dagdeel (ochtend of middag) gaan samen met jou en je team aan de slag. De kennissessie employer branding is interactief en biedt handvatten voor de dagelijkse praktijk.
De kennissessie is voor technische MKB bedrijven. De mensen binnen je organisatie vormen het DNA en zijn de belangrijkste ‘asset’ waar je organisatie uit bestaat en over kan beschikken. Zorg er dus voor dat medewerkers zich kunnen ontwikkelen. Dat ze mee mogen denken met de stip op de horizon.
Wil je invloed hebben op de reis die jouw medewerkers maken zo lang ze bij jou werkzaam zijn? Wees je bewust dat je gedurende die reis voortdurend op zoek moet naar de connectie met je medewerkers.
“Arno is eerlijk, klantgericht en weet de klantwensen goed te vertalen naar een mooi eindproduct. Hij neemt je mee in het hele proces en is gewoon een hele prettige persoon om mee samen te werken.”
Eigenaar BuildingJobs
“Het woord samenwerken dat past echt bij Arno; hij is betrokken, denkt echt met je mee en zijn enthousiasme voor het vak straalt hij echt uit! In mijn optiek 1 van de belangrijkste onderdelen van een goede recruitment strategie is employer branding, dus schroom niet en laat Arno met je meedenken zodat je het net even vanuit een ander perspectief kan zien”
Mede-eigenaar BIM Creators
Je bent ervan overtuigd dat je meer kunt met zichtbaarheid van en betrokkenheid bij je organisatie. Via onderstaand formulier vraag je een kennissessie aan.
We plannen en telefonische intake in. We bespreken waar de grootste uitdagingen liggen voor jouw organisatie. Dit dient als input voor de kennissessie.
Je bent akkoord en geeft groen licht om samen aan de slag te gaan. De kosten voor deze kennissessie bedragen € 695,- ex. BTW (inclusief voorbereiding).